Tilbage til Alle begivenheder

Lederdøgn med fokus på det inviterende fællesskab

Lederdøgn 2019

• DEN 20. SEP. - 21. SEP.

Folk i København skal høre om Jesus og inviteres ind i fællesskaber. Derfor skal vi være gode til at invitere folk ind i vores liv og i kirken. På Lederdøgnet vil vi arbejde med, hvordan en inviterende kultur kan leve endnu stærkere i vores kirker. Derfor har vi inviteret Paul Davie samt parret Trevor og Lois Golding.

”Det er nemmere at lave babyer end at oprejse de døde”
Sandy Millar, pensioneret præst i HTB

Sådan er både Sandy Millar og Trevor Goldings erfaring, når det kommer til at se folk komme til tro. Det er jo et korrekt udsagn i al almindelighed. Men det er også sandt, at det nemmere at lade nykristne forme en inviterede kultur, end det er at få ”gamle” kristne til at invitere venner og bekendte med i kirke. Derfor kommer Alpha også til at spille en rolle på Lederdøgnet.

Paul Davie

Fredag taler Paul Davie fra Skotland. Han er ansat i Alpha International som Regional Director Europe, Middle East & North Africa. Han har tidligere været ansat som præst i Aberdeen, Skotland, og arbejder nu med at se folk komme til tro i Europa, Mellemøsten og Nordafrika.

Trevor og Lois Golding

Lørdag får vi input fra Trevor og Lois Golding. Trevor har været præst i seks år og har ledt kirken St. Augustine’s i Ipswich fra en menighed med en lille fast kerne til en voksende menighed, hvor folk kommer til tro på Jesus.
I dag er det det de nye kristne, der former kulturen i kirken. De nye i troen ved, hvor vigtigt det er at blive tage godt imod og at lære Jesus at kende. Få år tidligere var det nemlig dem selv, der stod uden kendskab til Jesus og uden fællesskab.

Kl. 19.00: Velkomst og introduktion
Kl. 19.20: Procestid
Kl. 20.00: “Derfor er en inviterende kultur så afgørende” /Paul Davie
Kl. 21.00: Café

Lørdag
Kl. 8.45: Kaffe og croissanter
Kl. 9.00: Andagt og lovsang
Kl. 9.15: “Veje ind i kirken” /Trevor & Lois Golding
Kl. 9.45: Kaffepause
Kl. 10.00: “Sådan kommer folk til tro og bliver i kirken” /Trevor & Lois Golding
Kl. 10.30: Refleksion i grupper
Kl. 11.00: “Hvordan kan de nye troende skabe kultur i vores fællesskab?” /Trevor & Lois Golding
Kl. 11: 30: Q&A
Kl. 11.45: Frokost.
Kl. 12.45: Introduktion til gruppeplaner
Kl. 14.15: Præsentation af planer
Kl. 14.30: Kaffe
Kl. 14.45: “Indre modstand som hindrer motivation og inklusion” v/Trevor Golding
Kl. 15.15: Bøn og lovsang.
Kl. 15.45: Tak for nu.

Døgnet har et særligt fokus på fællesskaber, så er du leder for et stort eller lille fællesskab, vil du få særligt meget ud af det. Det samme gælder, hvis du overvejer at starte en basisgruppe eller en klynge. Lederdøgnet foregår i samarbejde mellem Byens Valgmenighed og Regen/Kristuskirken

Kom selv og tag andre nuværende og kommende ledere med! Det er gratis at deltage, men tilmeld dig herunder.

Tidligere begivenhed: 19. september
Connect KBH folkekøkken