Vi er en kirke i København.

Regen/Kristuskirken er netværk af mennesker, som lever i Københavnsområdet, og har base på Nørrebro i Kristuskirken. Vi er en god broget forsamling af både børn, unge og ældre og sammen elsker vi Gud og ønsker at se byen forandret til et bedre sted for alle.

Vi er en menighed, der opdager mere af Gud sammen - til gudstjenester, i mindre fællesskaber, lokalt og gennem socialt engagement. Vi ønsker sammen at være en velsignelse i vores by og der, hvor vi hver især lever vores liv.

Vores faste rytme ser sådan ud:

Gudstjeneste den 1. og 3. søndag i måneden i Kristuskirken

Til vores gudstjenester er der lovsang, bøn og en inspirerende tale. Ofte er der også et refleksionsspørgsmål, som vi snakker om der hvor vi sidder. Imens er der børnekirke for børn fra 3 år og op. Vi slutter af med at fejre nadver voksne og børn sammen. Efter gudstjenesten er du velkommen til at blive hængende til en kop kaffe og en snak.

Herudover mødes vi også alle til forskellige events. F.eks. har vi hvert år en sommerfest, hvor vi hygger og fejrer sommeren sammen, og i december er vi sammen om at uddele julehjælp til 200 familier.

Ny i fællesskabet?

Vi ønsker altid at der er plads til flere i vores fællesskab, og at der i regen er plads til dine ideer, projekter og drømme. Vi ønsker at at du føler dig velkommen med alt hvad der er dig. Det er okay at stille store spørgsmål, undre sig, have en kæmpe passion eller bare at være.

Hvis du ønsker at blive en del af vores fællesskab, er du altid velkommen til en gudstjeneste eller til at tage kontakt til en af præsterne.

Mindre fællesskaber

Vi har en række mindre fællesskaber, fordi vi tror på, at det er vigtigt at have nogle at vandre med.

Der er plads til dig som vil tale tro, identitet og livet bare som det er. Alle fællesskaber mødes omkring vores værdier, nemlig at vi ønsker at drage omsorg for hinanden, elske Gud og at række vores hænder ud til andre.

Du er velkommen uanset hvor du er i livet og troen.

Mere info? kontakt Henrik Nissen , henrik@re-gen.dk

Regen ung

RegenUng er et åbent fællesskab for dig, der er 20+, hvor vi møder hinanden i vores forskellighed og reflekterer sammen over, hvad det vil sige at være en ung kristen i København. Her er der plads til: Tvivl, nærvær & opmuntring.

Vi mødes hver 14. dag til spisning og derudover til forskellige andre events.

Har du lyst til at være med, så kontakt Julie Bay-Smidt på julie@re-gen.dk.

Seniorfællesskab

En gang om måneden mødes seniorfællesskabet til frokost, hygge og spændende input. Vi samles onsdag formiddag, og alle er velkomne.

Vil du høre mere, så kontakt Karen Halskov Olsen på karen@re-gen.dk.

Større fællesskaber

Gudstjenester.

Vi holder gudstjeneste den 1. og 3. søndag i måneden. Der er du altid velkommen til en formiddag med lovsang, børnekirke, en inspirerende prædiken og et godt fællesskab. Vi vil gerne at vores gudstjeneste er et praksisfællesskab hvor vi sammen udforsker hvad det vil sige at opdage mere af Gud. Vi ønsker at gudstjenesten skal være inspirerende og tale ærligt om livet.

Gudstjenesten starter kl. 10.30. Der er plads til dig, ligemeget hvad du tror, mener eller tænker.

DNA-aftener

Nogle gange i løbet af året samles vi til nogle aftener som vi kalder for ‘regen/K aftener’, hvor vi inspireres sammen omkring et konkret emne som har relevans for der hvor vi lige nu er som menighed.

Menighedslejr

En gang om året mødes vi i en hel weekend for at være sammen som udvidet familie. Det er en mulighed for at lære folk fra fællesskabet endnu bedre at kende og for at gå dybere med Gud og hinanden.

Sommerstævne

Hver sommer er der mulighed for at tage på sommerlejr sammen med en masse andre kirker i uge 29. I 2023 er det 16.-21. juli på Efterskolen Lindenborg ved Roskilde.

Der er masser af hygge og fællesskab i vores regen/Kristuskirken-gade, hvor vi bor i telte og campingvogne og har et stort fællestelt. Gennem hele ugen er der masser af tilbud til børn og unge i alle aldre, og muligheder for som voksen at blive fyldt på og netværke sammen med ca 1500 andre deltagere. Der er talere fra ind- og udland med noget på hjerte, som deler dette på formiddagsseminarer og aftenmøder og hen over en kop kaffe i forteltet eller i cafeen.

Vores værdier

Som fællesskab ønsker vi at være intentionelle og fokuserede omkring de ting vi er og gør sammen, og for den kultur vi ønsker skal kendetegne os som menighed, og derfor ser vi os således:

Vi er et praksisfællesskab der følger efter Jesus
og har ham som
centrum

Vi tror at han kalder os til at leve ærligt, modigt og bæredygtigt

Og alle er velkomne, inviterede og kaldede til at gå sammen.

Vi har nogle pejlemærker som definerer os og skal definere vores projekter, vores menighed og vores fællesskab
Dem bliver vi altid udfordret af og vil gerne efterleve dem i vores tro og i vores hverdagsliv.

Kristuscentreret

Ærligt

Modigt

Bæredygtigt

Praksisbaseret

I menigheden bruger vi trekanten til at beskrive fokus for hvordan vi som kristne og som fællesskab ønsker at leve i relation til Gud, til hinanden og til verden omkring os.

AnitaBlack.jpg

OP:
Vi er fællesskab som vil opdage mere af Gud.

IND:
Vi er et fællesskab som vil rumme den enkelte, drage omsorg for hinanden og have det sjovt sammen.

UD:
Vi er et fællesskab som vil række vores hænder ud til mennesker i vores by og vores lokalområder.